August måneds GOODIEBOX 2017

Mine mælkesyrebakterier del 1

Reklame i samarbejde med LactoCare

Hvem
De fleste af jer kender mig nok. Men lad os alligevel tage en lille præsentation. Mit navn er Julie, jeg er 22 år, læser jura og arbejder på kontor. Jeg lider af endometriose, som er en kronisk underlivssygdom. I den forbindelse døjer jeg med smerter samt tarm- og blæregener.

Hvorfor
Jeg startede med at tage mælkesyrebakterier af flere årsager. Som lille har jeg altid fået det på ferier, hvor der var risiko for at man kunne få dårlig mave af vand, mad, bakterier m.v. Derudover har jeg taget det i forbindelse med penicilinkurer, da penicilin (altså, antibiotika) slår ned på alle bakterier – også dem der er gode for os, som f.eks. mælkesyrebakterier. Derfor er det vigtigt, at man sammen med eller efterfølgende tager et tilskud, så tarmfloraen bliver genopbygget. Jeg startede med at tage mælkesyrebakterierne fast i forbindelse med mine problemer med forstoppelse, oppustethed og ubehag i håb om, at det kunne afhjælpe mine gener.

Hvordan
Jeg tager altid mælkesyrebakterier på ferier og i forbindelse med penicilinkurer (rådfør dig altid med din læge/apoteker, hvis du vil tage antibiotika og mælkesyrebakterier sammen). Derudover tager jeg det fast hver dag sammen med andre tilskud – gerne fra morgenstunden sammen min morgenmad. Til dagligt er jeg særligt glad for at tage Lactocare FEMININE, der indeholder tranebærekstrakt, B2-vitamin og 3 forskellige mælkesyrebakteriestammer (Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus rhamnosus og Lactobacillus gasseri). Tranebær er kendt for at være godt til at lindre symptomer på blærebetændelse. Da jeg tidligere har haft mange blæregener, tager jeg tranebær forebyggende, og det er helt perfekt, at jeg kan få tilskuddet sammen med mine mælkesyrebakterier.

Min oplevelse
Mælkesyrebakterier gør noget godt for min fordøjelse. Jeg kan mærke, at mine tarme har det bedre i og med, at jeg er mindre forstoppet. Derfor kommer jeg mere regelmæssigt på toilettet – og det er nemmere at komme af med det jeg skal. Når jeg ikke er forstoppet, er jeg mindre oppustet, så mælkesyrebakterier er et must for mig og min mave. Mine tarme er også glade for ekstra fibre, hvorfor jeg er begyndt at eksperimentere med Lactocare FIBER, der både indeholder fibre og mælkesyrebakterier.

Vil jeg anbefale det til andre?
Hvis du døjer med maveproblemer, hvad end det er forstoppelse, oppustethed, diarré eller smerter, vil jeg anbefale dig at prøve et tilskud af mælkesyrebakterier. Det har hjulpet mig, og derfor synes jeg, at det er et forsøg værd – særligt, hvis du ikke gennem din kost, får nok mælkesyrebakterier. De findes bl.a. i surmælksprodukter (f.eks. kefir eller A38) og fermenterede fødevarer. Jeg synes bestemt, at man skal prøve dem af, hvis man ikke har en optimal fordøjelse – for det er ikke normalt, ikke at komme af med det man skal dagligt. Mælkesyrebakterier gør ikke noget dårligt, så det værste der kan ske er, at de ikke har en effekt på dig 🙂

#lactocare #minemælkesyrebakterier

Ingen kommentarer endnu

Efterlad gerne en kommentar til indlægget

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

NÆSTE INDLÆG

August måneds GOODIEBOX 2017