Mad leveret til døren - Sundtakeaway

Smoothiebowl og grøn is

Reklame for Urtekram

Egentlig var meningen jo, at jeg ville have lavet en lækker grøn smoothiebowl. Jeg havde nemlig fået tilsendt en skøn opskrift på sådan én fra Urtekram. Men eftersom jeg ikke havde været nede at handle, og heller ikke havde nogle intenstioner om det, så måtte jeg jo bare bruge hvad jeg lige havde. Det endte med at min smoothiebowl blev til en grøn is i stedet, men til mit forsvar en sund, mættende og nærende grøn is!

Jeg er en af de typer, der bare er en sucker for toppings på min grød, yoghurt, smoothiebowl og alt andet der kan toppes. Jeg synes dels at det ser enormt indbydende ud, og dels at det bare smager bedre, når man får et hav af forskellige smage i ét måltid. Mine favoritter på en smoothiebowl – som jeg oftest laver i en blåbær/hindbær version – er chiafrø, friske bær, ristede kokosflager, hampefrø og mandler eller græskarkerner.

Mange af mine toppings er fra Urtekram, og det skyldes dels, at jeg går ind for økologi – ligesom Urtekram gør, alle deres produkter er økologiske – og dels at de har så mange spændende toppings. F.eks. er jeg lige blevet introduceret for deres kokossirup, som jeg har fået tilsendt, og dét er bare GUF. Jeg har allerede brugt halvdelen, for den smager også virkelig godt i en iskaffe, kan jeg fortælle jer 😉 Deres ristede kokosflager og hampefrø er også favoritter hos mig!

Hvis du kunne tænke dig at prøve kræfter med en grøn smoothiebowl eller min lækre, grønne is, så finder du begge opskrifter lige nedenfor. Hvis der er nogle af ingredienserne du ikke har, så kan du erstatte dem med noget andet, der ligner. Hampefrøene kan erstattes af andre frø som f.eks. sesamfrø og kokossiruppen kan erstattes af alle andre slags sirup. Fælles for begge opskrifter er, at det hele skal blendes sammen, hældes i en skål og loades med topping 😉

Du skal bruge:
? 1 håndfuld spinat (evt. frossen)
? 10 cm bladselleri
? 2 bananer
? 1 spsk. græskarkernemel eller græskarkerner
? 1 spsk. afskallede hampefrø
? 10 cl 70 % ingefærshot (kan erstattes af 2 cm skrællet ingefær)
? 1 spsk. (kokos)sirup
? 4-6 isterninger

Du skal bruge:
? 1 frossen banan
? 1 frossen avocado
? 1 spsk. græskarkernemel eller græskarkerne
? 1 spsk. (kokos)sirup
? Mandelmælk (til du har den rette konsistens)

Ingen kommentarer endnu

Efterlad gerne en kommentar til indlægget

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

NÆSTE INDLÆG

Mad leveret til døren - Sundtakeaway