Fitness World Beach Bootcamp

Spies – ferier du gerne vil hjem fra

Tålmodigheden på denne ferie er for længst opbrugt. Selvom det hele er billedeskønt på mine sociale medier, er virkeligheden en helt anden. Jeg har for sidste gang lagt mine penge hos Spies, og hvis I ikke før har rejst med dem – eller det er længe siden – så vil jeg råde jer til at holde jer langt væk. Der skal nok være nogle derude, der har gode oplevelser, og det er jeg super glad for på jeres vegne. En ferie skal være en god oplevelse! Men efter to mislykkede ferier i år med Spies, så er jeg nødt til at ytre mig om deres inkompetence og uprofessionelle måde at behandle deres gæster på.

Jeg vil ikke udpensle alt det der er sket eller alt den kommunikation, der er røget frem og tilbage. Selvom dette indlæg er langt, så er det her en brøkdel af alt det, jeg kunne skrive. Jeg vil selvfølgelig være fair, og også fremføre hvad Spies har tilbudt af (lappe)løsninger, men jeg vil i hvert fald også ytre min ærlige – og ikke særlige pæne – mening til disse såkaldte løsninger fra deres side. I er mere end velkomne til at kontakte mig for nærmere, hvis I er i tvivl om noget – eller vil have noget uddybet. Here we go.

Vi kommer til et værelse, der ikke passer på den beskrivelse, som fremgik, da jeg bestilte ferien. Denne beskrivelse er ændret i mellemtiden, så den nu bedre beskriver generne, der kan forekomme ved at vælge denne værelsestype; men det er stadig ikke tilstrækkeligt.

Der er en enorm gennemgående trafik lige ude foran værelset, busser der holder i tomgang nede foran (hvilket forårsager en enorm støj og ikke mindst lugt), skralderum lige nedenfor (med dertilhørende lugt, tusindvis af bananfluer og støj fra skraldebiler), butik lige nedenunder (med dertilhørende støj fra lastbiler, der kommer med varer) og en ulidelig støj om natten fra ca. kl. 23-8 ? som vi senere fandt ud af stammede fra varmvandsbeholderen i kælderen. Denne støj har resulteret i, at vi har sovet 2-3 timer om natten, og har måtte bruge de lyse timer af døgnet på at sove. Fordi hotellet har været lukket ned i løbet af vinteren, var vandet i hanerne helt gult ? så det kunne hverken drikkes eller bruges som badevand de første par dage. Airconditionen virkede heller ikke.

Vi gik med det samme ned for at få et andet værelse, men alt var udsolgt. Vi kunne ikke en gang betale os fra det. Vi kontakter derefter Spies, som vi kommer i tale med efter to dage. De kan heller ikke gøre noget. Vi bliver tilbudt morgenmad, som kompensation, men det afhjælper jo ikke vores problemer. Vi har max fået 2-3 timers afbrudt søvn om natten, hvilket på ingen måde er optimalt. Slet ikke for min mor efter hendes kræftforløb. Spies lover at vende retur med en løsning.

Vi får af vide af Spies ? efter 3 dage uden noget særligt nattesøvn ? at vi mod et tillæg kan skifte hotel. Fandme nej, om vi skal lægge en krone mere, slet ikke når vi allerede har haft tre spildte feriedage. Vi bliver herefter tilbudt at skifte til et billigere børnehotel af lavere standard. Et børnehotel med aktiviteter for børn hele dagen og aftenen. Ellers tak, det var netop larm vi ville undgå. Hvis vi ville bo der, havde vi nok valgt det hjemmefra og sparet de ekstra penge, vi har givet for vores nuværende hotel. Spies skrev endda selv i en e-mail: “Vi har tilbydt at I kan flytte, og vi forstår godt, at I ikke vil bytte til Sunwing, når der er mange børn, men vi har desværre ikke andre alternativer.” Så selvom de godt forstår, at Sunwing ikke er et match for os, så påstår de alligevel, at de har gjort deres bedste for at afhjælpe vores problem. Nej, Spies. Nej.

Vi bliver – af hotellet – tilbudt en middag, da de erkender problemet, men desværre ikke kan gøre noget ved det, da det skyldes varmvandsbeholderen i kælderen (som jo af gode grunde ikke kan slukkes). Vi takker i første omgang nej, da vi hellere vil kontakte Spies igen, og presse på for at de finder en løsning – nu hvor hotellet erkender vores problem, og det ikke bare er fordi vi er umulige, urimelige eller sarte. Som sagt er vi ikke interesseret i alle mulige “kompensationer”, men bare mest muligt fred og ro. Jeg kontakter derfor Spies om vores (fortsatte) problemer, og om de snart har fundet en løsning, hvortil de svarer følgende – som jeg stadig ikke er kommet mig over: “Hej Julie. Af hvad jeg kan se, så har hotellet har tilbudt jer en middag. MVH Spies”. That’s it. UNDSKYLD MIG, men skriver Spies virkelig, at nu er vi blevet tilbudt en middag af hotellet, og dét er løsningen? Så skal vi ellers bare klappe kaje? Vi var begge så forfærdet over denne besked!

Efter jeg har udtrykt min forfærdelse over beskeden til Spies, modtager vi meget hurtigt en e-mail – fra en anden medarbejder – om, at de beklager dybt og vil vende retur med en løsning i morgen ved 9-tiden (altså på 5. dagen). Hun er ydermere meget ked af, at hun ikke har en løsning til os nu her.

Dagen efter omkring kl. 9 er det endnu en inkompetent medarbejder vi kommer i kontakt med, som indleder sin e-mail med at skrive: “Vi håber, at I har sovet godt, og der ikke har været for meget støj på jeres værelse i nat”, selvom jeg 5-10 gange har skrevet, at støjen er konstant fra ca. kl. 23-8, og kun bliver værre og værre for hver dag der går. Og at vi ikke har fået sovet indtil nu. Hvorfor er det så liiiiige, at du kan tro, at støjen ikke har været så slem? Særligt, når hotellet har bekræftet støjen, og at der ikke er noget at gøre? Dernæst skriver hun:“…vi er forvirret omkring, hvad du gerne vil have, at vi skal gøre.”  UNDSKYLD MIG, men jeg synes, at jeg har gjort det rimelig klart. Et andet værelse, hvor som helst på denne her ø, bare ikke på et larmende hotel fyldt med børn (som tilmed er af lavere standard og billigere).

Vi har henvendt os til Spies utallige gange, og været i kontakt med 4-5 forskellige personer. Dette har medført, at vi har skulle forklare os igen og igen og igen. Vi har været i venteposition hele ferien, da vi først på 6. dagen får af vide, at de ikke kunne gøre noget for os (udover deres latterlige forslag om skift til et børnehotel). Spies har trukket denne sag i langdrag, og har sat nye guider på hele tiden, der ikke har forstået vores situation. Vi har aldrig været ude efter penge, kompensation, middage eller noget som helst i den dur. Vi ville bare have et værelse, hvor vi kunne få vores nattesøvn. Og så har de tilmed løjet os lige op i hovedet (eller gennem en computerskærm, but still).

Ved siden af vores hotel ligger børnehotellet. Ved siden af børnehotellet ligger et andet hotel F kæden SENTIDO. Jeg skriver til Spies, og spørg om vi kan komme herhen. Dertil svarer Spies: “da det ikke er vores hotel, så kan vi ikke flytte jer der til“. Jeg konfronterer dem herefter med, at jeg da bestemt mener, at det er deres kæde. Dette undgår de at svare på i den næste e-mail de sender mig. Jeg konfronterer dem derfor igen, hvortil de endelig svarer: “Du nævner Sentido, men da det er et fuld booket hotel, kunne vi ikke flytte jer dertil.” Nu er det bare sådan, at min mor og jeg var forbi hotellet til en lille “snak”, og det var bestemt ikke fuldbooket. Løgn på løgn på løgn. Så uprofessionelt som noget kan være.

Udover problemer med værelset har der været mange andre problemer, som Spies slet ikke har gidet kommentere på. På stranden og ved spa-området tager de penge for at man kan benytte solstolene hhv. 3,5EUR og 13EUR, hvilket ikke står oplyst på Spies hjemmeside. De nævner gerne spaområdet og stranden, som de roser til skyerne, men ikke noget om, at du skal punge ud. Hotellet er røgfrit – pånær enkelte rygeområder – men alligevel ryges der på hotellet, særligt omkring poolen. Vi har snakket med receptionen om dette flere gange, men uden at der er blevet gjort yderligere. Spies har ikke gidet kommentere på min e-mail vedr. dette. Vi blev enormt forsinket på vej herud, grundet at Spies ikke havde styr på deres planlægning i lufthavnen – tilmed blev vi kørt herud af en chauffør, der talte i håndholdt telefon halvdelen af vejen. Pisse smart, når man kører en kæmpe bus. Vi blev så dårlige, da det ikke var muligt at købe vand i bussen – og vi turde ikke forlade bussen for at købe vand i lufthavnen. Vi kunne nemlig ikke få af vide, hvornår bussen kørte.

Vi blev på 6. dagen tilbudt en lille sum penge i kompensation. Det sagde jeg hurtigt ja til, da jeg simpelthen ikke magter at tage denne sag videre til pakkerejseankenævnet. Jeg har gjort alt hvad jeg kunne, forklaret mig så godt som jeg kunne, og virkelig talt vores sag. Og når jeg endelig følte, at der måske var lidt håb – så blev en ny person sat på sagen. Jeg er helt kørt ned på energi ovenpå min mors sygdomsforløb, presset fra min uddannelse, to studiejobs, min bachelor og eksaminer lige om hjørnet. Derfor sagde vi ja, til det sølle beløb, så vi i det mindste får dækket lidt af denne her katastrofale ferie, som primært har budt på bekymringer, irritation og maaaange lange nætter. Jeg gjorde dem dog klart og tydeligt opmærksom på, at det på ingen måde betød, at vi var tilfredse eller noget som helst i den dur – og det skulle de vide.

Da jeg bestilte denne ferie – og min ferie til Gran Canaria, som I kan læse om HER – var det i den tro, at Spies er et godt, professionelt rejseselskab, som man kan stole på er deres opgave værdig. Det er de ikke. Slet ikke. I hvert fald ikke længere. Efter et kig på Trustpilot, kan jeg jo tydeligt se, at vi ikke er alene. Derfor håber jeg, at jeg i min position som blogger kan komme ud til flest mulig mennesker – så ikke andre skal opleve at spilde penge og få ødelagt længeventede ferier. Min mors kræftforløb har været så hårdt for os alle, og nu måtte hun endelig komme ud og rejse! ENDELIG. Vi havde glædet os så meget, særligt efter at vi måte aflyse turen til Abu Dhabi i januar. Og så har det bare været et stort kaos, og hun har slet ikke fået ro og hvile, som hun havde brug for. Det er jeg aller mest ked af.

Mit budskab er klart, REJS ALDRIG MED SPIES, de sælger kun ferier, som du gerne vil hjem fra.

Ingen kommentarer endnu

Efterlad gerne en kommentar til indlægget

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

NÆSTE INDLÆG

Fitness World Beach Bootcamp